یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
وقف

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ علیزاده از ثبت ۲۰ فقره وقف جدید در این استان طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفت‌وگویی از ثبت ۲۰ وقف جدید در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: ارزش این تعداد وقف جدید در استان سمنان بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در استان سمنان ۵ هزار موقوفه با قریب به ۱۵ هزار رقبه وجود دارد که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر موقوفات نظارت دارد.

وی از درآمد ۷ میلیارد تومانی موقوفات این استان خبر داد و گفت: این میزان درآمد از محل اخذ اجاره و کمک‌هایی مردمی به اماکن و بقاع متبرکه کسب شده است.

حجت الاسلام علیزاده ابراز کرد: هر یک از احکام و عقود اسلامی که در قرآن و فرهنگ دینی ما آمده است، همگی برای حمایت و هدایت بشریت است.

وی خدمات وافر به مردم در طول دوران حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مصداق جامعیت دین اسلام بیان کرد و یادآور شد: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی از برکات عمل به دستورات انبیاء و اولیای الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، وقف را یکی از احکام امضایی اسلام و آن را حامی و کمک‌رسان به حاکمیت دانست و اظهار کرد: اجرای نیت واقفین خیراندیش و کسب اجر و ثواب اخروی از برکات سرمایه‌گذاری در حوزه وقف است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha